Jdi na obsah Jdi na menu

Prodloužený víkend na Madeiře

26. 11. 2017

Úvodem

Na konci října nemám pořád letenky na listopadový svátek, snažím se najít něco, kde jsme nebyli, něco kde využijeme volné dny na maximum  a současně něco, kde není příliš krkolomná cesta...a taky aby tam bylo trochu teplo a nestálo to moc.. no zkrátka příliš podmínek...

Zkouším a procházím desítky destinací a variant (dovolená 1-2 dny, která bude navazovat na prodloužený víkend) a tak při jednom neúspěšném pokusu, kdy mi nevychází zpět cesta z Azorských ostrovů, dám do vyhledávače, původně jen pro zajímavost, Funchal. No a vyskočí na mě velmi slušná kombinace letů, chvilku váhám, zkusím ještě Porto Santo, pak tam dám zase tu Madeiru, volám Denči, chvíli to probíráme a pak se rozhodujeme, že ji bereme.

Takže letos podruhé na Madeiru, něco o naší červencové cestě  si lze přečíst zde

Pár hodin poté se nechávají navnadit  i Martin se Šárkou a přidávají se k nám.

Trasa

Letenky jsme měli s portugalským národním dopravcem TAP.

odlet tam 16.11 ve čtvrtek po práci  v 18.25 do Lisabonu, let trval cca 3 hodiny a 15 min, tam krátký přestup (cca hodina), poté pokračování na Madeiru (ještě let cca hodinu dvacet), ve Funchalu  jsme přistáli ve čtvrtek 23:40.

odlet zpět v pondělí 20.11 ve 21:30 do Lisabonu, přistání v hlavním městě Portugalska ve 23:10, tady nocleh a z Lisabonu odlet druhý den ve 13:15.

V podstatě tedy úplně celé čtyři dny  na Madeiře, plus dopolední proběhnutí centra Lisabonu a současně díky státnímu svátku jen  dva dny dovolené.

Na všech letech dával TAP  malou bagetu  a džus a současně obešel s pitím, studené a teplé nápoje, alko nealko, takže catering na současné poměry nadstandardní.

Cena letenky 5,5 tisíc

Zavazadlo jen příruční, i když je limit 8 kg a rozměr o něco menší než třeba u FR, či EASY, měli jsme klasické příruční zavazadla a nikde jsme neviděli, že by někomu kontrolovali rozměr či váhu.

Odbavení online, palubka v sms

Doprava v místě

půjčili jsme auto přes http://www.madeiraner.com/cs/contacts/ , osvědčilo se nám už v létě, vzali jsme vyšší kategorii- B, když jsme byli čtyři, přistavení u hotelu ráno první den, vrácení u hotelu večer poslední den.

Na první pohled trochu dražší na den, ale výhodou jsou nulové, nebo nízké kauce a přistavení u hotelu je zdarma.

-tím, že jsme byli čtyři, brali jsme z letiště taxi (48 Eur) a  zpět na  letiště (38 Eur)

Ubytování

V létě jsme byli v centru, tak teď jsme vzali něco v klidu. Hotel Orca Praia***, má jedinečnou lokaci na útesu nad  oceánem a jednou z mála pláží. Každý pokoj má volný výhled na moře a velkou terasu, přímo pod hotelem je pěší promenáda, dá se dojít jak do Camara de Lobos, tak do Funchalu.

Ticho, slušíte jen oceán.

Snídaně, takový lepší průměr na 3*

Bezproblémové parkování přímo u hotelu

Hotel určitě doporučujeme, ten výhled a terasa, dělá strašně moc :-)

Počasí

Na Madeiře už jsem v listopadu jednou byl a počasí odpovídalo  mé předešlé zkušenosti. Ve Funchalu  a na jihu ostrova do cca 500 m.n.m bylo většinou přes 20C, proměnlivá oblačnost, od zataženo až po skoro jasno, když svítilo  slunce, tak byly teploty i kolem 24 C.

V horách pokud byl člověk v mracích klidně 12-15C

Večery teplé, malý rozdíl teplot mezi dnem a nocí.

Teplota oceánu 21,5 C, koupat se dalo.

Náš itinerář

1.den, autem do Eira do Serrado, 1094 m.n.m pak sestup  do Curral de Freiras 650 m.n.m, tady posezení u kaštanového likéru a kaštanové polévky, my pak s Martinem zajeli pro auto autobusem a vrátili se.

v podvečer západ slunce na   Cabo Girau

2. den okružní  pěší cesta: Levada dos Cedros, cca 840-1130 m.n.m.- cca 12 km

3.den  pěší trasa od Canicalského tunelu do do Porto de Gruz 220-350 m.n.m.- cca 12km, večer procházka po promenádě do Camara de Lobos.

4. den okružní pěší trasa Lombada da Ponta do Sol, 300-406 m.n.m., cca 10 km

5 den, my s Denčou procházka centrem Lisabonu, Martin se Šárkou odpočinek na hotelu

Naše dojmy

-už podruhé se nám velmi osvědčil průvodce Rother, " Madeira, nejkrásnější horské tůry  a výlety po levádách , 60 tras"

-tím, že jsme byli čtyři, brali jsme z letiště taxi a na leiště taxi

okružní cesta Leváda dos Cedros (v průvodci 53)

jde se pořád pořád ve výškách +- 1000 m.n.m po cestě jsme potkávali minimum lidí, první cca třetina je sestup hustým vavřínovým lesem, pak u hezkého vodopádu napojení na levádu Dos Cedros, pořád v  lese, díky nadmořské výšce a severu ostrova velká pravděpodobnost, že budete v mracích (jako my), na konci trochu nezábavná část po asfaltové cestě a pak poslední kousek kolem jezera Lagoa.(tady průvodce zmiňuje častou mlhu-což můžeme potvrdit :-)  )

od Canicalského tunelu do Porto da Cruz (v průvodci 14)

zpočátku se jde po městské levádě, mezi domky a zahrádkami s výhledy do údolí a na Machico, pak krátký výstup na Boca do Risco, od této chvíle impozatní, úzká pěší stezka, která je vybudována v útesech cca 300 metrů nad oceánem, krásné panoramatické výhledy, na konci sestup do samotného městečka  Porto da Cruz

Lombada da Ponta do Sol (v průvodci 9)

zajímavý okružní výlet, tam levádou Nova a zpět leváda Moinho, stálé výhledy do údolí, několik vodopádů a jeden tunel (cca 200 metrů, bez zatáček, lze i bez baterky), stoupání pouze na začátku- při nástupu na levádu, jinak pohodová cesta s minimálním převýšením , stále kolem levády

jinak více info o Madeiře z našeho letního výletu je zde :