Jdi na obsah Jdi na menu

Předvánoční Lanzarote

29. 12. 2016

Úvod

Když jsme zjistili, že přesně týden před svátky budeme mít volno, možností kam před Vánoci vyrazit moc nebylo, protože letenky byly už drahé a my měli  přesně  jeden týden, tak jsem se rozhodl využít po dlouhé době zase služeb CK.

Neměli jsme zájem,  vzhledem ke krátkému času, strávit dlouhou dobu  v letadle a současně jsme nechtěli  Emiráty, Egypt, Maroko, v Ománu jsme byli nedávno, zbývaly fakticky jen Kanárské ostrovy a Madeira, předpovědi počasí vyloučila nakonec i Madeiru.

Rozhodli jsme se  pro Lanzarote, původně jsem počítal s v odletem z Německa, ale nakonec vyhrála polská CK Ithaka, jejíž cena lastu byla prostě  nejlepší.

Zvolili jsme hotel Mirador Papagayo ****, odlet 17.12 ráno z Katovic,  z Lanzarote pak pozdě večer 23.12, stravování all inclusive, cena za zájezd 1800 PLN, tedy cca 11.000 Kč na osobu

Letiště Katovice

Dojezd z Prahy trvá cca 5 hodin, celou dobu po dálnici .

Parkování přímo na letišti,  před budovou terminálu- parkoviště P1, cena za týden 14 PLN, tedy celkem  cca 80Kč. Tato vynikající cena je dosažitelná díky 90 procentní  slevě pro auta s českou a slovenskou SPZ. Postup, jak slevu uplatnit se dá najít třeba zde http://www.akcniletenky.com/diskuze/viewtopic.php?f=18&t=50&start=315

Ubytování před odletem jednoznačně doporučuji v penzionu Noclegi Alda, je to přímo před letištěm, pěšky maximálně 5min, pokoje jsou čisté, moderní, WiFi funguje, cena skvělá, my platili asi 550Kč za dvoulůžkový pokoj a noc.

noclegi alda

Salónek letiště Katovice- pokud vlastníte Priority pass jako my, doporučujeme zde vstup do salónku určitě využít, jeden z nejlepších salónků, co jsme zatím vyzkoušeli, veliký výběr jídla, včetně několika teplých variant, spousta studených snacků, sladkostí, čokolády, bonbóny, široká nabídka nápojů.

K tomu výhled na letištní plochu, v salónku jen my dva a průběžné doplňování, ideál :-)

Doprava

Charterový let, v rámci ceny zájezdy od polské  cestovní kanceláře Ithaka. Tam jsme letěli s Travel service, zpět pak společností Enter air, v obou případech pouze placené občerstvení.

Odlet byl v sobotu  byl v 9.hod ráno, zpět pak ve 22.35  v pátek z Lanzarote, doba letu je cca 4 hodiny a 45min

Ubytování

Před odletem v Katovicích penzion Noclegi Alda

Na Lanzarote hotel Mirador  Papagayo ****

papagayo

Pěkný hotel  přímo u moře na útesech, pod ním  je dlouhá promenáda, která vede až do centra střediska Playa Blanca, měli jsme rodinný pokoj, cca 55 m2 (ložnice a obývák), v koupelně vana i sprcha, vše pěkné, jako velmi dobrou hodnotíme stravu, vždy několik druhů ryb na grilu i mas (vepřové, jehněčí, kuřecí, hovězí). spousta dobře dochucených salátů. na snídani dělali lívance, mnoho druhů ovoce, dobrá káva.

Pití si člověk sám nalíval ( pípa na pivo, voda, několik láhví vcelku slušného vína, ty byly neustále doplňovány, takže  kdykoli během jídla si člověk mohl dolít).

Hotel byl skvělý, snad jediné mínus je wifi pouze u recepce a v Loby baru.

Počasí

Přes den 18C-22C, večer po západu slunce tak 17C, bylo dost větrno, první den i několikrát krátce zapršelo, pak už spíše polojasno. V kopcích a na severu trochu chladněji. Teplota oceánu byla 21C, několikrát jsme se v moři okoupali, ale na nějaké válení na pláží a dlouhé polehávání to nebylo. S tím jsme počítali a měli na celý pobyt auto a ostrov projeli křížem krážem :-)

Doprava na místě

Půjčili jsme auto na celý pobyt, společnost Cicar, cena celkem 127Eur, s nulovou spoluúčastí a plným pojištěním. Auto nám dovezli k hotelu a poslední den jsme dali pouze klíče na recepci. Měli jsme zánovní fiestu.

Naše dojmy

-tak jako na všech  Kanárských ostrovech je i zde ideální si pro pro výletění a poznávání ostrova zajstit pronájem auta, je to cenově přijatelné a benzín vychází levněji než u nás

-ostrov je velmi malebný především díky  kombinaci vulkanické krajiny a vkusné architektury

-pokud na toulkách narazíte na muzeum Aloe vera, se vstupem zdarma, jsou to jen obchody :-)

Pláže

-velmi pěkné pláže jsou pláže na jihu ostrova- Playa Papagayo, je to několik pláží kousek od Playa Blancy, dá se k nim pohodlně  dojet autem po nezpevněné komunikaci, údajně tam má být nějaké mýto 3 Eura, závoru s budkou jsme viděli, ale závora byla vždy zvednutá, nic jsme neplatili. Pláže byly poloprázdné, v podvečer úplně bez lidí, na koupání asi jedny z nejhezčích míst na Lanzarote.

Zajímavá je i Famara Beach, je to široká, surfařská pláž, většinou velké vlny ,a to vše navíc na dohled od zvedajících se útesů severního pobřeží

Timanfaya- vstup do parku stojí 9 Eur, pokud pojedete autem, může být  plné parkoviště, pak dochází k regulaci vjezdu do parku a může se chvíli čekat,

v ceně je jízda autobusem s výkladem- cca 50min, za jízdy se  se nemůže vystupovat, na zajímavých místech autobus vždy zastaví

v centru parku je i pár ukázek, které předvedou, že teplota pár metrů pod zemí je dost vysoká (vznícení roští v díře, nalívání vědra vody do pukliny- výjde pára..), dále restaurace s lávovým grilem (griluje sopečný žár ) a obchod se suvenýry

-vulkanická krajina je zajímavá, ale trochu nám vadila příliš velká organizovanost a omezení pohybu

-pokud můžeme srovnávat, tak nám větší zážitek (co se týče sopečné krajiny) dal třeba Island, nebo Havaj- Big Island

Víno a vinařská stezka

Jeli jsme klasicky, po silnici LZ 30, z Ugy, fotogenická krajina, všude vinice a odbočky k jednotlivým vinařstvím, dá se ochutnávat, sklenička normálních vín 1,5-3 Eura, láhve 8-12 Eur. Moc hezké, doporučujeme.

Cesar Manrique

co se týče architektury, je tento ostrov, díky tomuto známému architektovi z Kanárských ostrovů určitě nejpovedenější, žádné hotelové paneláky a vysoké budovy, ale jen nízkopodlažní budovy, bílé domky se zelenými okenicemi, vše velmi malebné, upravené a vyšperkované

navštívili jsme jeho dům u Tachiche, vstup za 8 Eur, zajímavé a pěkné, dům je postaven s maximálním ohledem na okolní ráz prostředí a je propojen s vulkanickou krajinou, některé prostory jsou otevřené, jsou v nich vzrostlé stromy, někde zase jezírka, fakt pěkné

-El Mirador- výhled na severu ostrova, vyhlídku z původního vojenského stanoviště dělal tak Cesar Manrique, výhled je luxusní, útesy jsou zhruba 480 metrů vysoké, jde krásně vidět ostrov Isla Lobos. Vstup stojí 4 Eura,  pokud chcete ušetřit stačí zahnout před vchodem do Miradoru doleva na malou vedlejší silnici, výhled máte stejný (silnička se pak napojí na hlavní).

Jameos aqua- jeskyně s jezírkem, ve kterém žijí endemičtí slepí bílí ráččci, celá jeskyně a její okolí je také upravené tímto architektem, je zde velká koncertní síň, je to tak na slabou hodinku, chce to vychytat čas, kdy tam není moc organizovaných výletů s autobusy, výsledný dojem dost ovlivní množství lidí, vstup 9 Eur

Kaktusová zahrada- opět další dílo Cesara Manrique,kousek od Jameos Aqua, dá se to dobře spojit, pěkné, kaktusy z celého světa, cca 1400 druhů, velmi vkusně zasazeno do krajiny. Vstupné 5, 5 Eur

Pokud chcete navštívit více atrakcí spojených s C. Manrique, tak lze koupit  rovnou "combo vstupenku" , díky které se dá něco ušetřit.