Jdi na obsah Jdi na menu

Týden na Maledivách

26. 2. 2018

Úvodem

Měli jsme pevný termín dovolené, představa byla, že koupíme nějaký last moment s CK, ale nějak jsme nedomysleli, že už budou jarní prázdniny a tak nám dosud přijatelné ceny na naše termíny vyběhly do neakceptovatelných výšin.

Začal jsem se dívat na letenky a objevil jsem za 16 tisíc Male, a to přesně na data, co jsme potřebovali, vzhledem k tomu, že to bylo jen  cca  týden před od odletem, tak se mi zdála cena vcelku fér.. Plusem bylo i pohodlné trasování přes Moskvu, tedy cca 2,5 hodiny do Moskvy a pak cca 7,5 hodiny z Moskvy.

Doprava

Letecká společnost Aeroflot

odlet v neděli v 13:15, v Moskvě jsme byli v 18:00. odlet z Moskvy v neděli 22:50. v Male pak 9:15

zpět pak v pondělí 11:15 z Male, přistání v Moskvě 18:30, z Moskvy 20:25. v Praze 21:15

Let z Prahy do Moskvy trvá cca 2:40, let z Moskvy na Maledivy kolem 8 hodin, jedná se tedy o poměrně rychlou variantu cesty, srovnatelnou třeba  s trasováním přes Dubaj nebo Katar, výhodou jsou rychlé přestupy v Moskvě, po cestě zpět jsme měli na přestup cca 1:40, po cestě tam jsem záměrně volil delší přestup, cca 4:50, abych se vyhnul riziku, že to zavazadla nestihnou. Ta obava byla opodstatněná, zpět to zavazadla nestihla a na Maledivách jsme potkali Čechy, co dorazili při tom krátkém přestupu taky bez zavazadel. Tak na to pozor, protože na Maledivách toho asi moc nedokoupíte, vyjma Male.

Catering- příjemně překvapil, dvě jídla, výběr ze dvou variant, vcelku chutné, slušné občerstvení je i na krátkém letu Praha -Moskva, akorát minimum alkoholu (tím je Aeroflot známý, prostě se bojí, aby mu to tam Rusové nezbořili :-) ).

Ubytování

ostrov Ukulhas- 3 noci hotel West Sands

-parádní ubytování, měli jsme pokoj v nejvyšším patře s balkónem směrem k oceánu, vzdálenost pláže tak 15 metrů, velká koupelna s oknem

-měli jsme plnou penzi včetně nápojů, každý den dávali na pokoj dvě velké vody, pití při každém jídle, voda, různé freshe, čaj, káva

-jídlo menší výběr formou bufetu, ale vše chutné, po každé nějaká ryba

-lehátka na pláži a slunečník vždy dostupné, málo  lidí

-malý ostrov bez automobilové dopravy

-ubytování jednoznačně doporučuji, skvělá lokace-  v podstatě na pláži

ostrov Thoddoo- 4 noci hotel Summer inn

-ostrov je větší, je nutné počítat s tím, že k pláži se jde přes ovocnou plantáž cca 10-15 min

-hotel- čisté pokoje, pouze přízemní, dobrý úklid, jeden z těch nejbližších k pláži, vše v pohodě, ale Ulkuhas byl prostě lepší ,stravou, místem, pláží i pokojem

-navíc na Thoddoo to není zdaleka tak komorní a bylo tam na pláži dost lidí

-pokud bychom byli pouze na Thoddoo, byli bychom asi spokojeni bez výhrad, ale takto jsme furt vzpomínali na Ukulhas, :-)

-když míříte na Thoddoo, je tento hotel určitě dobrou volbou

Doprava

- z letiště speedboat, cca 1 hodina a čtyřicet min, 40 USD,

-mezi Thoddoo a Ukulhasem místní ferry za asi 30 Kč , doba plavby cca 2 hodiny

-Ulkuhas- letiště opět speedboat, cca hodina a dvacet min za 35 USD

-speedboat má stanoviště hned před letištěm, nám to i dobře navazovalo na lety

-na ostrovech nás vždy čekal někdo z hotelu a dopravil nás na ubytování (Ukulhas pěšky, pán měl kolečka na zavazadla, Thoddoo autem).

Počasí

-No prostě tropy, minimální rozdíly mezi dnem a nocí, přes den kolem 28-30 C,  v noci tak o dva stupně chladněji, teplota vody tak 27C. Jednou se nám přes den zatáhlo (díky za to  :-)  ) a asi půl hodiny pršelo.

Naše dojmy

-Není to žádná cenová past, že byste nic za normální ceny na lokálním ostrově nekoupili, ceny jsou jsou stejné, nebo nižší, než  v ČR, většinou se jedná o malé krámky, s pokladnami, kde zboží má čárové kódy, tak odpadá i nějaké šizení. Sortiment je samozřejmě základní.

-Kokos cca 26 Kč, repelent 30 Kč, nějaký džus, nebo nealko pití 10-20 Kč, voda 1,5 litru 6 Kč, 4 menší  banány  10 Kč, opalovací krém faktor 50 asi 130 Kč

-Šnorchlování parádní, spousta ryb i větších, viděli jsme žraloky černoploutvé, murény, chobotnice, rejnoky, denně želvy, při výletu na manty i delfíny a zmíněné manty

-pláž čistá, uklizená, Thoddoo se mi zdá už takové plnější, ale zase ta cesta přes ovocnou plantáž, kdy nad námi přelétali půlmetroví netopýři měla také něco do sebe

-u toho Aeroflotu, při tom krátkém přestupu, pokud máte odbavené zavazadlo, bych to asi po cestě tam neriskoval

-místní lidé a personál ubytování velmi ochotní a snaživí

-speedboat jezdí párkrát za den a za světla, většinou jednou dopoledne a jednou odpoledne, je dobré tohle vzít v úvahu, aby člověk nebyl třeba půl dne v Male

-místní ferry je více než dvakrát pomalejší než speedboat, ale ceny jsou fakt směšné, mimochodem nás tam bylo 5 a loď byla asi pro 120 lidí

-na ubytování jsou většinou zdarma na půjčení šnorchly a brýle

-organizovaný výlet jsme absolvovali jeden z Thoddoo na manty, stál 50 USD, vyjíždělo se ráno v cca 6:30 a zpět byl člověk na snídani, na lodi nás bylo asi sedm,v oblasti se pohybovali pak další dvě lodě se stejným počtem lidí, manty jsme našli relativně rychle a každý je viděl, po cestě zpět nás doprovázeli delfíni, výlet stál za to