Jdi na obsah Jdi na menu

Prodloužený víkend v Libanonu

8. 2. 2017

Úvod

Velmi zajímavá akce na letenky společnosti Pegasus byla hlavním impulsem k výletu. Původně jsme měli jet 4- naše osvědčená skupina na netradiční země, ale Tomáš se  kvůli plánované cestě kolem světa  zúčastnit nemohl, takže cestu jsme podnikli nakonec ve třech.

Doprava

turecká nízko-nákladová letecká společnost Pegasus, cena zpáteční letenky byla 98.5 Eur (no nekupte to )  :-), trasování přes Istanbul,

tam : odlet ve čtvrtek ve 14.40,v Bejrútu pak před půlnocí

zpět: odlet v pondělí v 5.20 ráno, v Praze pak ve 13.20

Na letech pouze placené občerstvení, ale výhodou společnosti Pegasus je, že garantuje přestupy

V Istanbulu pokaždé čekání, tam cca 3 hodiny zpět 4,5 hodiny, dost málo na výlet po městě, využil jsem v obou případech salónek na vstup přes Priority pass.

Ubytování

první a poslední  noc hotel  Mayflower ****, cena cca 1690 Kč za třílůžkový pokoj a noc

-slušné ubytování v pěší dostupnosti centra a přímořské promenády, spousta obchodů, restaurací a klubů v těsné blízkosti

the-mayflower

-fungující wifi

- dobrá snídaně

-prostorné a pohodlné pokoje

druhá noc  v horách v Bcharre **

bauhaus-motel

-čistý třílůžkový pokoj s dobře fungující wifi

-velmi krásné okolí

-v zimě nutné počítat trochu se zimou, a to i na pokojích -mají ale teplé deky :-)

-supermarket u hotelu

poslední noc, vzhledem k odletu po páté hodině ráno jsme ubytování nebrali

Doprava v místě

-měli jsme půjčené auto- vrácení a návrat na letišti, najeto cca 800 Km,

-půjčovné cca 3000 Kč na celý pobyt

-cena benzínu kolem 20 Kč/litr

Náš itinerář

pátek- na jih po pobřežní silnici až do Tyre, pak na sever do Tripoli, poté dojezd do hor na ubytování do Bcharré

sobota- dopoledne v horách, pak zpět na pobřeží a do Baalbeku (cesta v horách zavřená, do Baalbeku se dalo jet jedině přes Berjrút)

neděle- dopoledne procházka v Bejrůtu, pak do Jezzine, večer návrat do Bejrútu

Počasí

celou dobu skoro jasno, na pobřeží už opravdu jaro, skoro začátek léta, teploty ke 20 stupňům, mírný vánek, v horách se stoupající nadmořskou výškou se "skoro-léto" začalo měnit na "zimu", v noci mráz, spousta sněhu

Naše dojmy

-velmi zajímavý mix, kostely i mešity, oblečení od zahalených, islám respektujících,  až po velmi liberální, dost se to mění dle míst, v horách byly někdy vyloženě jen křesťanské oblasti bez jediné mešity.

-ten mix byl někdy tak paradoxní, že vedle reklamního plakátu na Hizballách byla třeba reklama na spodní prádlo

-překvapivě levný a všude dostupný alkohol

-dost check-pointů i s těžkou vojenskou technikou, ale nikde nás nebuzerovali a vždy jen mávli abychom jeli, jednou nás museli vojáci i roztlačit, když si nás zastavili v horách na sněhu a my se pak nebyli schopni rozjet :-)

-velmi hustá a chaotická doprava, související i s vysokou zastavěností (vyjma hor), takže i relativně krátké vzdálenosti se jedou déle, než by člověk očekával, navíc nás zlobila navigace, která nás občas vedla až neuvěřitelně vtipně :-)

-velmi krásné a fotogenické hory a hodně zajímavý kontrast ve vztahu k pobřeží a malé ploše

-Bejrút hodně žije, i v noci, na jihu města pěkné široké písčiré pláže, hezká přímořská promenáda vedoucí až do Maríny

-Horské údolí Qadisha Valley s pěknými výhledy a  vesnicemi přilepenými na skalách

-Baalbek: bohužel jsme přijeli pozdě (díky zavřené silnici v horách) a mohli jsme antické ruiny obejít jen zvenku a dovnitř se už nedostali, minimum lidí, impozantní a pěkné, ale typově podobná Džemila v Alžírsku se mi líbila více

Jezzine- hezké vodopády v nadmořské výšce kolem 1000 m.n.m.

-cedry v horách jsme je viděli kolem cest, ale dostat se kdekoli mimo silnici , bylo díky velkému množství sněhu dost obtížné

-lidé mi připadali mnohem přátelštější, než třeba v Jordánsku, Libanon je  rozhodně zajímavá země, která stojí za návštěvu, i když je její obraz v médiích dost nelichotivý, tak při základní opatrnosti je bezpečná a pohodová, samozřejmě jsou místa (kolem syrské a izraelské hranice) ,kde je vyšší bezpečnostní riziko.