Jdi na obsah Jdi na menu

Prodloužený víkend v Andoře

7. 7. 2016

Doprava

cestu jsme podnikli v exponovaném termínu červencových svátků, s ohledem na co nejmenší využití dovolené  a maximum pobytu na místě jsme se rozhodli pro Lufthansu.

(do Touluse se dá dostat za mnohem nižší ceny s Voloteou)

odlet z Prahy v pátek po práci a ve středu večer z Toulouse (pouze jeden den dovolené)

pátek 19.20 PRG- 20.30 FRA

sobota 7.20 FRA- 9.00 TLS

zpět  ve středu : 18.50 TLS- 20.40 FRA,    22.15 FRA- 23.15 PRG

cena letenky 4.400Kč (kupováno přes  Tripsta )

Lufthansa má i na krátkých letech  slušný catering, sice ne takový jako třeba TK, ale mnohem lepší než ČSA¨, kde není ani voda.

Takže sendvič, pití (alko, nealko, teplé, studené), u letu ránu lze místo sendviče zvolit i koláč. Na letech cca hodinu až hodinu a půl  je to podle mě  naprosto dostačují.

Doprava na místě

půjčili jsme si auto, vyzvednutí a vrácení na letišti, využili jsme agregát,  na  akcniletenky.com, museli jsme si pohlídat, aby bylo možné s autem zajet do zahraničí, některé půjčovny umožnují vjezd do Španělska, ale do Andorry ne.

Vybrali jsme trochu lepší kategorii, protože jsme byli čtyři (VW Golf nebo podobné ), nakonec jsme dostali  citroen  C4 v dieselu .

Cena na pět dnů, 225 EUR, neomezené kilometry, plná/plná, spoluúčast  při škodě 1300EUR (pojištění spoluúčasti jsme řešili separátně, je to levnější než na místě u půjčovny).

-Autopůjčovna  byla nakonec Budget

-Jinak obecně ve Francii a Itálii  jsou půjčovny většinou dražší, než třeba ve Španělsku, Portugalsku

Ubytování

transferový nocleh na letišti ve Frankfurtu jsme zvolili Motel ONE

motel one Frankfurt airport

-velmi útulný pokoj, WIFI, zdarma  kyvadlová doprava na letiště (doba jízdy cca 5-10min), cesta z letiště je zdarma ,doprava  na letiště se pak  platí (6eur)

-ideální pro přespání před odletem

-cena 59EUR/dvoulůžkový pokoj

v Andoře jsme spali v hotelu Montané

montane

-skvělé ubytování pokud se chystáte na nejvyšší horu Andorry- Pedrosu

-hezká lokace v horském městečku cca 1500 m.n.m.

-velmi dobrá snídaně, milý personál, dobrá restaurace v hotelu na večeře, vše příjemné, komorní, výhled na hory

-jednalo se o jedno z nejlevnějších ubytování, cena 42,5EUR za dvoulůžkový pokoj se snídaní

-vzhledem k ceně velmi dobré ubytování

Náš itinerář

den 1. ráno přílet do Toulouse, převzetí auta a s jednou zastávkou na občerstvení v pekárně po cestě jsme přejeli do Andorry, zastávka v hraničním městečku Pas de la Casa, zde procházka k malému horskému plesu (cca 2.200 m.n.m.), tady jsme narazili na městskou slavnost, místní nás pozvali na jídlo i pití, tak jsme s nimi poseděli, skvělý zážitek.

den 2 výstup na nejvyšší horu Andorry -Coma Pedrosa 2.944 m.n.m.

den 3 -horskou silnicí na Arcalis (  o pár dnů později se zde pojede etapa  Tour de France)  a pak lehká túra kolem Tristaina- krásná horská krajina s jezery cca 1800-2400 m.n.m.

den 4- procházka v Parc Natural de la Vall de Sorteny, přejezd do Andorra la Vella, prohlídka města a večer návštěva termálů

5. den po snídani odjezd na letiště, odpoledne zastávka v Carcassone

Počasí

Vyšlo nám, bylo hezky, při příletu do TLS sice zataženo, ale po vjezdu do Andorry jsme se dostali nad mraky a bylo krásně.

Po většinu pobytu skoro jasno, 3.den se zatáhlo a přišel déšť, ale až v době, kdy jsme byli zpět z výletu, čtvrtý zprvu oblačno, pak se to projasnilo.

Teploty 17-30C (dle aktuální nadmořské výšky) ale  i ve výškách nad 2 500 m.n.m. stále v tričku s krátkým rukávem

Naše dojmy

-Andorra má průměrnou výšku téměř 2 000 n.m.m, všude čisto, je zde levněji než v Alpách a zdálo se nám, že na jednotlivých túrách je i méně lidí

-levné ubytování ( v létě), nafta a benzín cca o třetinu levnější než ve Francii)

-krásná je horská silnice na  Arcalis a pak nenáročná túra k jezerům

-skvělý zážitkem bylo, když jsme se dostali na místní slavnost, kde nás zdarma pohostili, (grilované masa,klobásky, pivo, víno...)

-termální koupaliště mi připadá dost drahé (večerní koupání 31Eur na dvě hodiny), ale jako relax po chození v horách je to  samozřejmě příjemné

-hlavní město nás tolik nenadchlo, takže naše základní doporučení je chodit po mnoha pěkných a dobře značených turistických trasách

-skvělá restaurace https://www.tripadvisor.cz/Restaurant_Review-g190393-d1737079-Reviews-SURF_ARINSAL-Arinsal_La_Massana_Parish.html

za 13Eur tak velký steak na grilu, že se nedal sníst :-), fakt výborné

výstup na Coma Pedrosa

-start je v Arsinalu, dojede se autem na konec městečka, projede prvním tunelem a za ním hned vpravo, v této ulici zaparkovat

-vychází se z nadmořské výšky 1 550 m.m.n , končí v 2.944 m.n.m, během výstupu žádná větší ztráta výšky, stejná cesta je zpět, značení je dobré

-ve výšce 2.250 m.n.m. je chata, kde se dá občerstvit

-cesta, co se týče terénu  je nenáročná, pohodová, žádné těžké pasáže, ale vzhledem k cca 1.400 výškovým metrům samozřejmě vyžaduje trochu úsilí

-první část lesem, přes horské potoky, pěkné výhledy od cca 2.000 m.n.m., když se dostanete k chatě, tak je taková odpočinková pasáž přes horskou louku, poté se začíná stoupat k jezeru Basses d´Estany Negre, zde byl sníh, přes který se jde cca 20 min kolem dalšího jezera  Estany Negre (to bylo z části zamrzlé), pak už jsme to střihli suťoviskem nahoru (zde jsme trochu ztratili značení)

Na vrcholu jsme byli sami, pak dorazil nějaký pár, během celé túry jsme potkali jen několik turistů, hlavně kolem chtay, jinak klid a prázdno