Jdi na obsah Jdi na menu

Prodloužený víkend v Alpách s návštěvou Lichtenštejnska

8. 7. 2019

Úvodem

Dlouho jsem pokukoval po nějakých horách v Alpách, které jdou otočit za prodloužený víkend, nakonec jsme si vybral Tyrolsko, přece jen, díky začátku léta jsem chtěl více na jih a tak jsem zvolil  oblast  Ötztal (Solden), zde je několik  snadno dostupných třítisícových vrcholů.

Protože jsem ještě nebyl v Lichtenštejnsku, protáhl jsem to až k němu a zastavil se ve Vaduzu a v horském středisku Malbun.

Itinerář

pátek- odjezd před pátou ráno, kolem poledne ve Vaduzu, brzké dopoledne výjezd do střediska Malbun, pozdní odpoledne odjezd z Lichtenštejnska do Tyrolska, ubytování v obci Obergurgl v podvečer, poté ještě zajetí do Ventu, kde jsem se podíval na start túry na Kreuzspitze.

sobota- výstup na Kreutzpitze 3457 m.n.m.  z Ventu, návrat na ubytování do Obergurglu

neděle- výstup z Obergurglu na Hangerer 3021 m.n.m., pak sestup do údolí a výstup na Hohe Mut 2653 m.n.m., návrat do Obergurglu

pondělí- po snídani cesta domů.

Ubytování

Spal jsem v krásném apartmánu  Ferienwohnungen Broser. cena cca 30 Eur za noc, dobře fungující WIFI, plně vybavený kuch. kout, krásný výhled z panoramatických oken na hory. Kryté parkování před dveřmi je zdarma.

Městečko Obergurgl patří k nejvýše postaveným obcím v Rakousku a v pěším dosahu, v rámci jednodenních výletů,  je několik třítisícových vrcholů.

S ubytováním jsem byl maximálně spokojen.

Počasí

Až moc teplo, celý pobyt jasno, nebo skoro jasno, v Lichtenštejnsku kolem 30C, v Oberurgulu teplota cca 25-27C, se vzrůstající výškou klesala, ale i ve výškách nad 3.000 m.m.n stále v tričku s krátkým rukávem.

Nevýhodou bylo, že díky velkému vedru sníh hodně tál, byl těžký a mokrý, takže ve vyšší polohách se šlo špatně a muselo se brodit mokrým sněhem.

Dojmy a postřehy

ve Vaduzu- se dá v centru zaparkovat v pohodě na několika parkovištích, první hodina je zdarma

-Vaduz se  dá projít za hodinku až dvě (bez hradu), takové menší městečko, které mi nepřipadalo ničím zvláštní, spousta suvenýrů, hodně letí ty pro filatelisty

-nějakých cca 15 min jízdy od Vaduzu je Malbun, lyžařské středisko Lichtenštejnska, doporučuji si sem udělat výlet, pěkné výhledy, krásné horské prostředí.

Výstup na  Kreuzspitze 3455 m.n.m

-šel jsem to z Ventu 1890 m.n.m , většina lidí si to rozděluje na dva dny, že první den jde k chatě Martin-Busch-Hütte, 2501 m.n.m. a druhý den pokračuje na vrchol.

- Z Ventu je to na celý den, ale dá se to i pro normální lidi s průměrnou kondicí, vycházel jsem v půl osmé a zpět byl v půl sedmé

-Na chatě Martin-Busch-Hütte se dá nabrat pitná voda.

- Na začátku sezóny je to loterie se sněhem, která mi úplně nevyšla, v pasážích cca od 3.000 m.n.m bylo hodně sněhu, byl těžký a mokrý, několikrát  jsem zapadl i po pás, běžně po kolena a výš, tento aspekt může výstup výrazně ztížit

-jinak žádná těžká pasáž.

-Při cestě nahoru jsem potkal dohromady asi 8 lidí na celé cestě, při cestě zpět, taky tak, až na část od chaty do Ventu, tam už jsem potkával zástupy, co jdou nocovat na Martin-Busch-Hütte.

-hezká a dobře dostupná vyšší hora, která se dá v pohodě za den, ale raději spíše na konci srpna, než na začátku července.

Výstup  z Obergurglu 1907 m.n.m. na Hanegerer 3021 m.n.m.

-Z Obergurglu, kde jsem byl ubytovaný, je to velmi snadná a rychlá třítisícovka, cca tři hodiny na vrchol.

- První hodina je velmi pohodová, dojdete k chatě Schönwieshütte 2270 m.n.m.

-Poté je to nahoru cca 2 km a necelé dvě hodinky chůze, tedy krátký, ale exponovaný výstup, hora svým tvarem působí velmi impozantně a nedobytně.

-Díky velkému sklonu se tam nedrží tolik sněhu, to je  na začátku léta  velmi příjemné.

-Cesta po spoustě kamenů, tak akorát pozor, kam se šlape.

-Od chaty Schönwieshütte až na vrchol a zase k chatě jsem nikoho nepotkal, když jsem se na chatě občerstvoval, tak také nikdo nahoru nešel

-Docela dobrý nápad, je to spojit s výstupem na Hohe Mut 2653 m.n.m., který je asi hodinu od  chaty Schönwieshütte, tato stezka už je exponovanější a lidi budete potkávat, mimochodem poslední lanovka jede dolů 16:15, to jsme neodhadl a musel si to sejít dolů do Obergurglu

obecně

-překvapilo mě jak málo lidí jsem potkával na trecích, to byla idylka

-konec léta je na ty vyšší hory lepší :-)