Jdi na obsah Jdi na menu

Prodloužený víkend na Menorce

4. 10. 2017

Úvodem

Tak opět tady máme státní svátek, který vytvořil ideální podmínky na výlet na pár dní k moři. Hledali jsme něco, kde jsme ještě nebyli, zvažovali jsme Terceiru, Jerez a ostrov Menorca, ta nás zaujala nejvíce. Když jsme se pro ni rozhodli, Travel Service zrušil nedělní let z ní, ale už jsme na ni byli natěšeni, tak jsme akceptovali  vyšší cenu letenky a kostrbatější cestu zpět.

Doprava

odlet v ideální čas po práci, ve středu v 18.30 s QS, zpět v neděli s Air Europa, přes Mallorcu a Madrid  (tam nocleh)

cesta tam byla dokonalá, pouze 27 cestujících, tedy obsazenost letadla méně než 20%, paráda, od dveří bytu, po dveře apartmánu  na Menorce nám to zabralo 4,5 hodiny (včetně posezení a občerstvení v salónku v PRG , půjčení auta na letišti na Menorce a cesty autem do ubytování), prostě super.

Cesta zpět ve 12 20 z odlet na Mallorcu, tam strávení odpoledne na pláži, poté v 19.15 odlet do Madridu, následující den jsme odlétali 14.50 do Prahy

Na místě jsme měli půjčené auto, a to  přes www.akcniletenky.com, cena asi 110 Eur na celý pobyt, kauce 670 Eur, pojištění spoluúčasti jsme řešili separátně.

Ubytování

Apartamentos Rocas Marinas:

Parádní ubytování na neskutečném místě na skalnatém pobřeží přímo u moře. Mezi mořem a budovou už není nic, krasný výhled, ticho, jediné co jsme při usínání slyšeli, bylo šplouchání vln.

Ubytování je na konci cesty, taková polosamota, takže žádný provoz kolem něj, velmi komorní, měli jsme v podstatě byt 3+kk s terasou.

Zařízení jednodušší, ale vše čisté, kompletně vybavená kuchyně. Nutností je auto, ke krásné dlouhé pláží cca 3 min autem, supermarket taky tak, stejně jako dobrá restaurace.
Byli jsme nadšeni, doporučujeme, fakt parádní lokace

Počasí

Vyšlo nám skvěle, v podstatě letní, přes den 25-27 C, teplota moře 20C, mírný vánek, večery už chladnější, tak se příjemně spalo.

Poslední, odletový den, se to zkazilo, zatáhlo se a teploty jen kolem 20-22 C

Naše dojmy

-Menorka se mi ze všech Baleárských ostrovů líbila jednoznačně nejvíce, hodně zeleně, minimum rozsáhlých turistických zón, kde je hotel vedle hotelu, velké množství pláží, spousta dobře značených pěších tras, dřevěné chodníčky přes duny k plážím ( z důvodu ochrany místní flory a hnízdícího ptactva )...

-ke konci sezóny málo lidi, žádné dopravní zácpy, pohodové parkování

-Parque Natural des Albufera Des Grau- vyskytuje se zde spousta vodního ptactva, vstup zdarma, malé informační centrum s parkingem, tři krátké treky (procházky) s pozorovatelnami na sledování ptáků a výhledy na jezero, lze spojit s prohlídkou malebného malého městečka Es Grau

-Majáky, nejvíce se nám určitě líbil Far de Cavalleria- krásný a fotogenický maják s famózními výhledy, za tři eura lze jít dovnitř a projít si menší expozici

Far de Favaritx-  tento maják je ideální spojit s návštěvou Parque Natural des Albufera Des Grau, taky zajímavý a hezký

-Maó- hlavní město  jsme si prohlédli především z lodě,využili jsme cca hodinovou plavbu největším přírodním přístavem ve Středomoří (délka cca 5 km, šířka až kolem 1km), cena 12 Eur, na lodi jen pár lidí. V Mao hned u mola, odkud vyplouvají lodě je vlastně centrum, prohlédli jsme si   kostel Inglessi del Carmen, v části jeho přízemí je taková malá nákupní zóna spoustu obchůdků se sýry a jinými dobrotami, dále Portal de Sant Roc (brána, pozůstatek městských hradeb), katedrála Inglesia de Santa Maria..atd

Pláže- na jihu jsme vyzkoušeli známou Son Bou- opravdu pěkná pláž s bílým pískem, dunami, přístupem přes dřevěné chodníčky, které chrání místní přírodu, nevím jak v sezóně, ale teď stačilo když jsme popošli trochu dál a soukromí dost

na severu jsme šli od Platja Binimella (je tam parkoviště) na západ, velmi dobře značené ke Cala Pregonda, písek spíše do oranžova, zajímavé sklaní krasové ostrůvky, tam jsme zakotvili, bohužel nebylo více času, abychom šli dále, pobřeží a pláže jsou úplně jiné než na jihu.

-kousek od ubytování jsme měli pěknou pláž v zálivu Arena de Castel, tu jsme také vyzkoušeli