Jdi na obsah Jdi na menu

Prodloužený víkend na Lefkádě

3. 10. 2018

Úvodem

Statní svátek většinou využíváme na cestu k moři, snažím se vybrat většinou něco, kde jsme ještě nebyli, po srpnové západní Krétě padla volba opět na řecký ostrov, tentokráte vyrážíme ale k Jónskému moři- na Lefkádu.

Doprava

Easyjet- odlet ráno ve čtvrtek z v 6.10 z Berlína-Tegel, zpět pak v nedělí 11.40 z Lefkády, doba letu je cca 2 hodiny a třicet minut

cena  zpáteční letenky 46 EUR

parkování zdarma na letišti Tegel-  za velmi dobrou a námi vyzkoušenou variantu považuji  stanici MHD Jungfernheide, je zde velké bezplatné parkoviště, plus varianty na ulici a odjíždí odsud i bus na letiště X-9, doba jízdy na letiště je 5-7 min, lístek koupíte u řidiče za 1,7 Eur a hlavně jezdí často.

Doprava po ostrově- měli jsme půjčené auto na celý pobyt.

Ubytování

Takto ke konci sezóny jsme měli opravdu velký výběr ze spousty apartmánů za velmi slušné ceny. Nakonec volíme Calm View

Moc pěkné ubytování, krásný apartmán, dva balkóny, vše prakticky nové a ve vyšším standardu, ochotná recepční, byli jsme zde sami.

Umístění dál od moře, chce to auto.

Počasí

Tentokráte vyšlo tak na půl, díky Zorbě, která se prohnala trochu jižněji od nás, jsme jeden den měli dost zataženo a chvíli i pršelo, jinak oblačno až polojasno, teploty kolem 22-25C, voda tak 23C, koupat v moři se dalo.

Dojmy a postřehy

-Jónské ostrovy jsou krásné zelené a hornaté, pláže často oblázkové, Lefkáda je hlavně o plážích a ty stojí za to.

- na konci sezóny minimum lidí

-jeden z nejpěknějších zážitků bylo pozdní odpoledne na pláži Gialos beach, byli jsme tam v podstatě úplně sami, resp. nejbližší lidé tak 500 metrů, krásný západ slunce

-výborné  rybí restaurace ve vesničce Sivota, ale pochutnali jsme si na rybě na grilu i v Nidri

-hezká vyhlídka na celý ostrov je od kostelíku Profitis Ilias  1036 m.n.m- autem se dojede až nahoru

-pěkná vyhlídkaje  také u majáku Cafe Lefkadas, dobrý tip na západ slunce

-silnice k Egremni beach je pořád zavřená.